KLUBBEN / OM KLUBBEN

Map
Satellite

om klubben

Øystre Slidre Rotaryklubb ble stiftet i 1982 etter initiativ av PDG Leif Fr. Koxvold.Charterbrev ble utstedt den 11. juni 1982. Fadderklubb var Valdres RK.

Det ble tidlig bestemt at mandag kl. 19.30 skulle være fast møtedag, og de fem første årene hadde klubben sine møter på Heggenes Motell og Hyttesenter. Fra januar 1987 flyttet klubben sine møter til Grønolsbygningen på Øystre Slidre Bygdetun, hvor vi siden har holdt våre møter til samme tidspunkt.

Klubbens hovedoppgave har i mer enn 30 år vært drift og vedlikehold av bygdetunet (et bygdetun som klubben stiftet etter initiativ fra Leif Fr. Koxvold).

En annen viktig oppgave for klubben er organisering og gjennomføring av den årlige TV-aksjonen.

I tillegg arrangerer klubben en årlig utstilling og salgsmesse for lokale håndverkere, som gjennomføres i november måned.

Av viktige begivenheter hittil vil vi nevne tildeling av Paul Harris Fellowship til to av klubbensmedlemmer; år 1986 Leif Fr. Koxvold -  år 2000 Jens Rogne Renna.

Møteinformasjon

Møtested: Herangtunet , Grønolsbygnaden